Trip - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Arie-Piet en Willeke Mullem - WaarBenJij.nu Trip - Reisverslag uit Pretoria, Zuid-Afrika van Arie-Piet en Willeke Mullem - WaarBenJij.nu

Trip

Door: willekeverhoeven

Blijf op de hoogte en volg Arie-Piet en Willeke

06 Oktober 2010 | Zuid-Afrika, Pretoria

Ha allemaal!

Allereerst van hartebedankt voor alle leuke berichtjes die ik op diversemanieren heb binnengekregen. Altijdleuk om te lezen! Verder hebik het nogsteeds heel erg naar mn zin!

Momenteel ben ik in Jeffreybay terechtgekomen. Zit in iets voor backpackers. Hoe komik hier terecht? Voor ik naar Zuid-Afrika ging had Marieke al iets gezegd over de andere vrijwilligers van YFC die een trip wilden gaan doen. Ze heeft toen min of meer geregeld datik ook mee kon. Dus toen ik hiernet een paar dagen was hebbenwe de ticket naar Capetown geboekt. We zijn vorige week dinsdag om 6 uur sochtends met de taxi naar het vliegveld gegaan, en sindsdien verkeren we overal en nergens. We begonnen met Capetown, daar hebben we met 3 van de vier de Tafelberg beklommen. Woow wat een berg zeg, ontzettend stijl, maar o zo de moeite waard. Eenmaal boven was alles goed. Prachtige tocht! Verder een paarkeeruit eten geweest, Kaap de Goede hoop bezocht. What else.. uhm pfft... Musselbay lag ook op de route. We gaan nml vanaf Capetown min of meerlangs de kust weer terug naar Pietermaritzburg. We hebben een flitsende auto, kregen gratis een upgrade, dat is dus niet verkeerd. Hier ook gavemensen ontmoet. Gisteren in Buffelbay een hostel waarje terug gaat in de tijd. Directaan het strand gelegen, lekker eenvoudig ingericht, veel zelf in elkaar getimmert, maar een top sfeer. (fotos komen hopelijk later)De eigennaar was een soort hippie, met een wildehaardos, een maf jagershoedje op, en zn baard in een vlechtje. De anderen wilden vroeg gaan slapen, ik wildemn boek uitlezen, dus naar de centrale ruimte. In het midden van de kamer een soort stookplaats, werd gelijk gevraagd er bij te zitten en een glaasje wijn mee te doen. Helemaal top. Beetje gitaar gespeeld, de blow die ze me aanboden maar afgeslagen haha.. bEETtje alto is prima, maar ik hoef niet terug te komen als een hippienatuurlijk. Ook allerlei beesten al gespot. Struisvogels, zebra's, walvissen, zeehonden, steenbokken en ook pinguins. Gek hoor om die beesten rond te zien waggelen, maarwel errug leuk. Zo alles bij elkaar bestwel e3en contrast met de eerste 1,5 week. Ik moet zeggen dat ik tegen al de prachtige dingen die ik tot dusver heb gezien wel anders aankijk. Onderwegkomen we soms communities tegen, waar de mensen echt in hutjes wonen die je in nederland niet eens als schuur wilt hebben. Best schrijnend dus. Begin volgende week hopen we weer terug te zijn in Pietermaritzburg. De jongens in de Shelter zijn ook al weer terug vertelde Marieke, die hebben vakantie gehad. Best zin om daar weer te zijn. Alles bij elkaar moeten we veel rijden, maar gelukkig is er ook genoeg tijdomte relaxen.

Heb even niet bij de hand wat we verder allemaal gedaan hebben, dus hiermee moeten jullie het voorlopig even doen, Elli zit te wachten want die wil ookeven op de computer, helemaal gratis dit keer.De oceaan ruist op de achtergrond, morgenochtend gaan we een duik nemen, lekker wakkerworden.. ahum ;)

Hartelijke groeten vanaf hier,
Liefs Wil

• 06 Oktober 2010 - 19:09

Gerdien:

Hey wil,

Wat een heerlijke ervaringen daar in het verre Afrika! Wij allemaal ploeteren en jij heerlijk vakantie vieren. Maar je hebt het verdiend! Geniet van deze buitenkans, je weet het ik zou natuurlijk graag mee zijn gegaan.... Lekker mysterieus. Wat leuk dat je nog aan ons denkt en ons op de hoogte houdt! Geniet van elke dag en Gods zegen!

Liefs Gerdien

• 06 Oktober 2010 - 22:06

Gijsbert:

Willie!

Goed om weer wat van je te horen! Geniet van de mooie tijd daar! Neem maar een pinguin mee, die heb ik altijd al willen hebben :) Doe de hartelijke groeten aan Marieke wanneer je weer bij de shelter bent!

Tot horens!

Gettie & Hijsbert

• 07 Oktober 2010 - 08:00

Greet Verhoeven:

Lieve Willeke,
    Dank voor je goede berichten. Geniet van de bijzondere ontmoetingen en al het moois in de natuur. En blijf altijd nadenken hoe jij je steentje kan bijdragen voor de mens in nood. Want die zijn er ook plenty in Z-Afrika. Ik wens je nog een fantastische tijd! Lieve groetjes van tante Greet

• 07 Oktober 2010 - 08:22

Frans:

heej wil,
    goed om te horen dat je aan het genieten bent. je hebt het verdiend he na een zomer hard werken.
    wees een beetje voorzichtig daar he met zo'n mooie auto... ha ha, of rijdt iemand anders?
    volgende week begin in aan mn nieuwe baan by the way.
    adios, frans

• 07 Oktober 2010 - 08:24

Frans:

heej wil,
    volgende week begin in aan mn nieuwe baan by the way.
    adios, frans

• 07 Oktober 2010 - 14:52

Leanne:

Hee nigt!

geweldig joh! leuk dat je het zo naar je zin hebt!!

heel veel plezier nog.

liefs,
    je nigt!<3

• 08 Oktober 2010 - 11:28

Ruben:

Kan niet achterblijven met een bericht.

Zou graag eens een kijkje komen nemen. Merk dat je geniet van alles om je heen. Prachtige rondreis door zuid afrika zo te horen, Misschien kun je een keer voor gids spelen :P
    Misschien mag frans ook
    mee!!

Verder weinig te melden. Wees betrokken met elkaar en laat de liefde de overhand voeren.

Groete

Ruben en Mariska

• 09 Oktober 2010 - 20:46

Anneke:

Hoi pipeloi,

Op een zeldzaam vrij momentje lees ik jouw blog; gezellig om van je te horen. Volgens mij heb jij het prima naar je zin daar met tien uitroeptekens!!!!!!!!!! Mooi zo en houen zo! Ik hoop dat je nog een mooie tijd hebt.

God bless you!

Anneke

• 13 Oktober 2010 - 18:48

Tante Pieta:

hoi willeke
    fijn dat je het goed naar je zin .Geniet er maar van Je verhaal is erg duidelijk het is of ik je hoor vertellen.

• 13 Oktober 2010 - 18:50

Pieta: